Platforma dystrybucji danych za pomocą światła, przedstawiona przez firmę Panasonic jako koncepcja na ISE 2016, jest gotowa do wejścia na rynek. Rozwiązanie pozwoli przekształcić wyświetlacze Digital Signage, szyldy i innego rodzaju źródła światła w narzędzie marketingowe działające w systemie 1-2-1 ze smartfonami użytkowników.

LinkRay umożliwia kodowanie nieograniczonej ilości danych i udostępnianie ich za pośrednictwem diod LED emitujących wysokiej częstotliwości światło, niewidoczne dla ludzkiego oka. W ten sposób światło staje się nośnikiem informacji na przykład o produkcie w sklepie czy też eksponacie w muzeum, które każdy przechodzień może odczytać za pomocą smartfonu.

W miejscu, gdzie znajdzie się urządzenie wysyłające sygnał, na przykład w galerii handlowej, muzeum czy na lotnisku, użytkownik może skanować otoczenie za pomocą kamery smartfonu i uzyskać dostęp do materiałów marketingowych lub informacyjnych. Co ważne, treści mogą być pobierane i wyświetlane w jego ojczystym języku.

Technologia LinkRay będzie dostępna w ramach serii profesjonalnych wyświetlaczy Panasonic (42, 49 i 55 cali), jak również jako nadajnik ID umożliwiający modulowanie światła wraz z jednostką zasilającą. Zestaw nadajnika ID będzie można wykorzystywać do zmiany standardowych reklam świetlnych lub oświetlenia LED w transmiter technologii LinkRay. Jesienią bieżącego roku na rynku pojawią się również wyświetlacze 70- i 80-calowe współpracujące z platformą LinkRay.

- Połączyliśmy platformę LinkRay z oprogramowaniem analitycznym, które zapewnia działom marketingu
i zarządzania dostęp do statystyk odnośnie liczby klientów korzystających z rozwiązania. Jednocześnie statystyki pozwalają sprawdzić, jakie oferty czy eksponaty są najbardziej popularne i tym samym lepiej zrozumieć potrzeby klientów –
mówi Enrique Robledo, Marketing Manager w Panasonic.

Źródło Panasonic